Wednesday, March 10, 2010

Lelah Di Petang Hari..

Fuhhh...!~ penat angkat kotak tadi.untuk doorgift dinner.sgt berat + sgt banyak. adekah perlu exercise lagi? owh sudah tentu tidak. Berbalik cerita doorgift yg kujanjikan tadi. aku berkira2 nak cari kotak yg kita lipat2 sendiri tu but nice one..aku da survey..yg paling menarik hati aku adelah --->>> Orchard Green niee.. sgt cute2 menarik tertarik kotak2 nye.begitu juga dgn harga2 nya..

Die memberi ku beberapa idea la..aku mintak tolong member aku kat indon survey2 kotak yg ala2 mcm die nye brape price. Mcm OG ni price range aku da tgk dlm 80-90 cent tu pun kalo seribu tp ade satu kotak ni bese2 dpt da 50 sen. cumanya aku ade jumpe gak kotak yg bese2 tu dpt 12 sen je..kedai kek. bese nak cari2 kotak ni leh la carik kat kedai2 kek.satu kompeni ni nama nya Bagus kot. Die ade banyak cawangan. Die supply brg2 bakery mcm tepung, gula, etc termasuk la untuk packaging. Tapi plain ajela kotak die. in case aku x jumpe kotak yg menarik tertarik yg aku idamkan maybe aku akan tempah kotak dari die...

So far idea door gift mak aku adalah telur pindang (johor) dan halwa maskad (utara) tp mak suh clarify and buat research asal usul halwa maskad yg sebenar nya..sbb idea kitorang adalah  nak combinekan dua makanan tradisi dari johor (my dad) dan utara (mak). Sbb tu la masa majlis reception nanti idea aku adalah uncles belah ayah akan memakai baju melayu teluk belanga, johor manakala uncles belah mak akan memakai baju melayu biase,cekak musang. Pasal door gift nie la yg pening kepala.. untuk telur pindang dan manisan tu nak bagi dkt veteran2, dan org dewasa manakala tetamu2 kecil aku ingatkan nak bagi candies aje..kalo cupcake mahal sgt.. ingat nak cari ferries wheel lollipop yg besar tp xtahu nak dpt kat mane yg murah.kalo dpt murah memang best la. aku x dpt pk lagi ape die makanan tradisi belah utara.aku ingatkan wajik. bukan rupenye.takkan nak bungkus laksa penang atau pasemboq plak kan. atau nak bagi jeruk buah pala????? hahaha lawak2.. ade ke. xperla terpk tibe2. maybe not. not convinient. gelemoih je pun. hhuhu betol ke x bahasa aku tu. never mind that.

Sekarang pun masih x leh decide nak bagi doorgift ape..may be mmg kene wat reseacrh ape org utara nye makanan. huhuhu..kelakor la.next thing door gift kene include untuk vip. Vip di sini bermaksud pihak keluarga pengantin lelaki. aku nak wat yg ni eksklusif skit. mestila nak kene amek ati kaum kerabat bakal suami kan. :p yg ni maybe nak bagi doorgift yg same except that aku nak letak dlm paper bag. semestinya paper bag jgnla kecik2 muat2 je kan.maknenye kene masukkan benda lain sekali la..kalau cawan mcam mane?? hhhhhhhmmmmmm~ kene pk kos lain plak untuk vip ek..xperla kiv dulu hadiah vip, last minit pun leh wat sbb sikit je adiah untuk vip ni..ok la nak gi wat research. till next time! daaa~


No comments:

Post a Comment