Saturday, March 27, 2010

Honeymoon..

Hmmm title mcm best kan..sebenarnye susah jugak nak plan honeymoon ni especially budget tight nie kan..but somehow semestinya adelah wajib untuk aku berjalan2..x kisah la romantik getaway ke atau jalan2 cari makan je..first mula2 kitorang decide nak pegi redang sahaja...sebab nak pegi island, kawan aku yang keje YHA travel suggest pegi redang, cantik, murah dan berbaloi....so aku cam bese buatla research sakan pasal redang nie...memang cantik la...aktiviti pun cam best..hotel pun cam best laut die pantai die memang senang cakap cantik la..x silap aku antara pantai tercantik kot kat malaysia nie.. pilihan kami adelah Laguna Redang, yang resort ni jugak kawan aku yang keje YHA tu suggest.die kate setakat die pegi pulau2 kat malaysia nie, LAGUNA is THE BEST la..jap aku kene korek balik simpan agi ke x gamba2 menarik die...

IKLAN JAP...


Ni Bilik-bilik die...Yang Deluxe Punya


Pantai2 Dia..

Aku cam teruja la tengok pantai2 die..cantik, bersih dan bersinar2...yang pasti orang yg bese datang ni ckp, memang die nye coral2 banyak, besar2 dan cantik2. memang best aa nak snorkling2 kat sini..Anyway kitorang cancel pilihan yang ini apabila terjumpa sesuatu yang lebih MENARIK...Iaitu... KRABI ISLAND... Harga yang sama, tapi lagi besttttt...sape2 yang nak pegi honeymoon leh lah consider KRABI ni sebagai salah satu option..maka aku cam bese melakukan research...dalam RM1000 plus2 da lepas da budget untuk dua orang bagi air ticket dengan accomodation..tu tuk free & easy nye package la..tapi dari komen2 org yang da penah pegi...senang je nak cari aktiviti kat sane..dan x silap majoriti penduduk adelah muslim. Eh lupe plak nak bagitau, KRABI terletak di THAILAND ya puan2....berdekatan dengan PHUKET. die kurang di komersialize kan.so selagi belom popular bek la u Ols pegi kan...sementara murah.. meh aku attach gamba2 yang akan buat korang TERUJA X HENGAT..

The Beach


Nampak tak ade satu kepala ayam tu..pulau tu dipanggil Chicken Island..obviously u know where they got that name from kan..hahaha...Enough la pasal Krabi nie..In the end Mr Fiancee tak mahu sebab last sekali die decide nak pegi Perth melawat adinda nya..bersama keluarga tercenta...never mind that...orang da nak bawak da kan... I x kisah..next time leh pegi lagi..huhuhuhu~ Tapi ape2 pun aku akan pastikan aku sampai to this Krabi Island..sangat teruja menarik tertarik...Hmmm tapi x buat ape2 research lagi pasal Perth..okey nanti bile da buat...aku akan update all the details..ok kene off dulu. mr fiancee da tunggu nak pegi ukur baju...daaaaaaaaa!

No comments:

Post a Comment