Monday, February 15, 2010

My Next Target..

Salam again..this week byk sgt free time untuk update blog coz its mid semester break. Entry kali ni aku nak cerita pasal my next aim : Nokia E52 smart phone. Bile ckp pasal E series of coz la kite pk pasal smart phone kan.tp handphone ni amatlah tidak bulky.die lebih kurang mcm my current phone E66 cume bukan slide je dan LAGI NIPIS! itu yang menggoda tu~ Dah buat few research on that phone, baru sahaja launch (kalau aku ni x kene tipu la) lagipun memang x penah nampak lagi kat market. kalo original price range dlm RM 1100 - 1200 boleh dpt. Kalo AP set dlm RM995 - 1000. Itu yang aku da check kat beberapa kedai la. Die nye processor speed adelah double than E72. Berat adelah ringan dlm 98 g dan sangat nipis = 9.9mm. Dia ade semua basic 3G, wi-fi (yg penting), GPS, HSDPA sampai 10.2 Mbps (maknenye mesti la internet sgt laju kan!) original mmry card = 2G dan support sampai 16GB. Dan yang agak menarik di sini adalah, bunyi dari latar belakang boleh dihilang kan.maksudnye kalo tengah call2 ni tetibe, ade letopan berlaku, x dgr plak org belah sane ckp, so bunyi letopan tu boleh dihilang kan (yg aku paham camni la) dan lain2 specification sama cam E66 aku. So....buat ape aku nak beli??? kan aku da ade E66 aku..nanti merajuk pulak die..mestilah aku nak beli untuk Encik Fiancee ku..nak di buat hantaran la..I think he won't mind memandangkan sekarang hp sony nye asyik buat perangai sahaja~ mestila mintak ditukar.dan hp lagi satu cuma hp nyonya..cemane nak 3g nanti..ish2....he he he..yela da kawen pun still kene dok jauh2 kan..~ 

 E52 warna gold (gold kah itu??)


Kalo kite tengok handphone E series jarang ada warna menarik tertarik gitu dan pilihan pun kurang,balik2 hitam atau putih. Yang ini dia dtg dlm four colors; gold, silver, black and white. Mcm E66 dulu aku nak beli kaler putih tp semua orang ckp jangan...jangan...nanti bile terhakis buruk jadi nye.skang tgk lawa la..lame2 buruk,nanti nyesal. so aku beli la kaler hitam dulu walau pun hati begitu mendesak inginkan putih. This time xkan nak amek warna putih pulak kan?ish2 x seswai la..warna hitam jugak rase mcm cantik..~ serasi la same2 kaler hitam.seiring dan sejalan gitu..~


Yang ni warna silver


Tengok la kesliman die..uhh sgt slim..heheh...so may be in May try survey lagi bape price die..mintak2 jangan naik sudah la..hehe kalo leh beli,leh2 sharing2..sharing is caring..ke sharing is scaring?? he he he..ok la..daaaa~

No comments:

Post a Comment