Tuesday, April 13, 2010

Story for today..

Firstly, i'm happy that marketing is OVER yer...hahaha and the best part ---->> group project mendapat compliment yg BAGUS dari lecturer. Not to say that i'm starting to favor him as lecturer tapi nak cakap worth it la what we have done for 'the project'. I like his comment 'Less is more' sebab kitorang buat memang simple gile sesimple manusia.. berdebar gak sbb tgk group lain memang gempak..but semestinye u get what u paid kan..semestinye markah dorang akan lebih terbaekkk~ tp yg penting semua selesai dan xde end up sakit hati..sbb penat jugak buat kerja tu..yerla name pun bukan major subject...sal aku bek tibe2 ari ni lak ek..tu stori untuk marketing..

Neway, malam ni ade BBQ untuk penutup second year kami.every year kot buat BBQ. baru aku perasan....ade sedikit sponsor dari encik lecturer marketing....kirenye die bayar upah kitorang jadi consultant untuk kompeni die la konon2...walaupun aku tak tahu lagi ni brape nak kene bayar nie..sbb x kira lagi total kos...never mind that..few days lagi nak final..kene hantar balik laptop..kalo x, x jadi study la..tapi...banyak plak assignment nak dkt2 final nie...BENCI BETOL!!!

Huhu..okey part seronok pulak..alhamdulillah semua kad da siap dicetak...cewahhh mcm pegi hantar cetak kad plak...padahal DIY je kot..tapi aku sangat puas hati walaupun buat dgn tangan sendiri..maklum la weekend orang len sibuk study untuk exam ceutics, aku plak sibuk print invitation card..berbaloi la dgn ape yg aku dapat...konfiden kot jawab test bak kate Cik Eina 'HIDUP MESTI YAKIN' bile da abes test check balik..SALAH rupenye...hahaha..lain bapak lain anak aku jawab..x kisah la yg penting konsep tu paham...seb bek bape percent jer...chaiyok2 awatif!! nanti final aku struggle...besela aku kan..

okey kisah kad x abes lagi..actually aku da distribute dkt close friends...class mate belom and lain2..kene buat sebelom final ke??kan kan..mestilah...final da kene fokus study (macam banyak beza je,padahal 2 3 hari lagi kot..) okey ni utk tatapan...gamba x cantik sgt..sbb da malam..basically aku ada EMPAT KAD...one for all my friends, close friends, relatives and bla2.. itu aku memang order kedai...yg second one kaler pink tu, utk girls dalam kelas yg golden brownish tu utk guys dalam kelas and yg keempat tu, creamy and green tu untuk majlis ijab qabul. That one untuk yang betol2 close friend....by the way cannot enclosed where all the templates come from...sebab copy kot!..huhuhu..cume amend skit2 je..sbb nak kasi kene gaya..and for the details aku buat sendiri...mcm tulisan jawi tu....and for PETA aku memang design sendiri..mule2 memang pening nak pakai ADOBE ILLUSTRATOR ni..tapi lame2 rupenye senang je kot!

Front page (blue shiny paper and pale pink ink)

Backpage 

Front page (blue shiny paper and gold brownish ink;sila abaikan comot diatas sbb ni yang reject punya)

Backpage

Front page untuk Ijab&Qabul card (cream shiny paper and green ink)

Back page

Actually yang akad nikah punye kad tu ade banyak batch sbb aku test banyak kali..so dpt banyak la..konon2 aku tambah sane sini..lagipun aku print x banyak dlm 20 je..sbb nak bagi yg dkt2 je...yang pink tu aku print 26 dan yang brown tu 55 keping..semua untuk classmate sahaja...yerla nak bagi yang order punye dkt 90 orang memang x cukup la..kalo nak order lebih, kopak la kan..huhuhu...aku nak cite pasal home-steamboat kitorang last weekend..nanti la aku nak cpt nie..japgi nak pegi BBQ...mandi..solat..mandi..solat..okkkk daaaaaaaaaaaaa!

No comments:

Post a Comment