Saturday, April 17, 2010

Salam..okey arini mood okey..nak cerita pasal wedding lagi..sebelom tu...nak update skit, aku da berjaya mengannounce di dalam kelas..hopefully mereka sudi2 la dtg ke majlis yg x seberapa nie..(cewah..konon2 la..)

Sekarang aku cam tgh berbelah bahagi.................apekah gift yang patut aku beri kepada tetamu kecil ku??? aku nak bagi candy...tp x tahu nak present cam ne....mak aku plak nak buat chocolate lollipop....tapi.........tengok la harga....at least aku nak prepare dlm 500 [at least kot!] kalo seketol lollichoc da nak dkt 2 hengget, tak ke total akan jadi almost 1000??? gile ke hape? spent 1000 utk doorgift tu je? tak masuk lagi doorgift utk orang2 tua...

actually idea original aku, nak bagi gula2 cam bese...then sahabat ku intan pun cerita die survey lollipop...then aku pun cam pk, cam bes je idea nie...tp ape2 pun, itu adelah idea kawan aku...sebest mane pun, aku x kan la nak pakai idea yg same tol tak?? tol kan..so aku pun pk, what sort of candy lagi budak2 suke....than aku rase gummy candy pun budak2 suke kan kan kan? cari yg timbang2 pun ok kan? kalo dpt murah, leh la letak banyak2 skit..aku ingat nak letak dlm box -----> aluminium @ transparent plastic je...then balut dgn the same ribbon yg pakai utk orang tua punye gift...erkkk orang tua? 

aku nak lebih kurang cam nie laa...


See?? nampak tak die simpan dlm aluminium nye packaging? aku nak cari yang lebih kurang camtu la...tp kalo boleh round atau square la..aku x nak la berbintang2 plak..sbb rase cam nak lilit2 ribbon gak kat keliling2 tu..katne nak cari ek box camtu??huhuhu pulun la aku nak menyurvey pasni...tak pun dalm 'baldi' cam bawah nie..tapi kan bertaburan la..

(picture taken from alibaba)

aku ade idea da..cume masalah camne nak manipulate idea aku kasi cam best skit...hmmm....gummy candy ni pun sendiri ade cam2 type die...love la,star la segala bagai mcm kat bawah nieeeeeeeeeeee...~





Dan..kat mane nak cari box @ case yang cantik2 dan comel untuk dihias?? hmmm..kedai cake maybe ade ek..yang transparent orang letak cupcake tu...tp aku leh letak candy..then ikat je pakai ribbon...tag tq letak yang kecik jela selit celah ribbon ok kan??aku kene buat dulu eksperimen ...okla..mate pun da ngantok yg amat nie...da 12.40 pagi????? Tidowwww la awatif!ok gudnite!

No comments:

Post a Comment